קידוחי ניסיון בקרקע

הקרקע היא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב לה

חברת הקודחים ישראל מתמחה בביצוע קידוחי ניסיון עם ציוד מתקדם בכדי להעביר לייעוץ הקרקע והקונסטרוקטור דגימה ודוח אודות הקרקע באזור הקידוחים

 מדוע הם חשובים ומה המטרה שלהם קידוחי ניסיון ברקע

אחת הפעולות הראשונות שיזמים אמורים לבצע בקרקע המיועדת לפני התחלת הבנייה, היא קידוחי ניסיון בקרקע. קידוחי הניסיון כשמם כן הם, נועדו לביצוע בדיקות שונות, ולהעמקת ההבנה באשר לסוג הקרקע שעליו מתבצעת הבנייה, לצפיפות ולעמידות שלה בהקשר למבנה האמור לקום עליה. למען הסר ספק, קידוחי קרקע משמשים מגוון בעלי מקצוע, ונועדו למגוון רחב של מטרות וצרכים. בין השאר – לצרכים חקלאיים, או קידוחים לצורך הפקט נפט או מינרלים שונים. בשורות להלן נתמקד בקידוחי ניסיון שנועדו לבדיקת הקרקע לפני התחלת הבנייה. מי מבצע את קידוחי הניסיון לפני התחלת הבנייה? כיצד מתבצעים הקידוחים הללו? באילו מקרים ישנה חשיבות רבה מאד לקידוחי הניסיון? האם אפשר להתחיל בתהליך הבניה מבלי לבצע קודם את קידוחי הניסיון כנדרשים? בשורות הבאות נעסוק בנושא המורכב של קידוחי ניסיון לפני התחלת הבנייה. החשיבות של הנושא  לחוזק המבנה, ליציבות ולשרידות שלו לאורך זמן היא עצומה וההשלכות של ההחלטות הנגזרות מתוצאות הבדיקות עשויות לבוא לידי ביטוי לאורך שנים רבות בנוסף לקידוח הניסיון אנו מתמחים גם בביצוע בדיקה סונית לכלונסאות..קידוחי מיקרופייל בצפון

מהם בדיוק קידוחי ניסיון בקרקע

קידוחי ניסיון בקרקע הם קידוחים המתבצעים הרבה לפני קידוח הכלונסאות ומשמשמים את המתכננים בפרויקט ויועץ הקרקע,  באמצעים טכניים מתקדמים. עם האמצעים כאמור ניתן למנות מכשירים ואמצעים שונים המיועדים לקידוח לעומקים משתנים בקרקע, יחד עם מקדחים מסוגים שונים, היכולים להגיע גם לשכבות עמוקות מאד של האדמה. ככל שהקידוח מגיע לשכבות עמוקות יותר, כך התועלת שהוא עשוי להביא גבוהה יותר. זאת כיון שהקידוח, שעובר בשכבות קרקע רבות יותר, מספק למהנדסים ולמתכננים של המבנה העתידי מידע חשוב מאד באשר למבנה הקרקע וסוגי הקרקע הקיימים באתר הבניה המיועד.

באופן כללי נועד הקידוח כאמור, לגלות ולמפות את סוגי הקרקע הקיימים ואת העומקים שלהם. סוג הקרקע, הצפיפות שלה ומידת הקושי שלה, הם נתונים חשובים מאד שיש לקחת אותם בחשבון כאשר מתכננים את בניית היסודות לבניין העתידי, את העומק שלהם ואת הציוד הנדרש להשגת המטרה – קרי חפירת יסודות יציבים, שייצבו את המבנה העתידי ויסייעו לו לשרוד לאורך שנים. ככל שהיסודות יציבים יותר, כך משתפרת העמידות של המבנה העתידי בפני רעידות אדמה, שלמרבה הצער עלולות לקרות באזורנו מעת לעת.

קידוחי ניסיון בקרקע – מי מבצע אותם וכיצד הם מתבצעים

מי שאמון על ביצוע קידוחי ניסיון בקרקע הן חברות שונות המתמחות בנושא קידוחים בכלל, וקידוחי ניסיון לפני בנייה בפרט. לרשות החברות הללו עומד הציוד הנדרש לביצוע הקידוחים, ובמקביל  מיומנים אנשי המקצוע שלהן המבצעים את הקידוח, באיסוף הנתונים המצטברים ממנו. מדובר במגוון דגימות קרקע מכל אחת מהשכבות שבהן הקידוח התבצע. דגימות הקרקע מועברות לבדיקה מקצועית במעבדות ולבחינה של אנשי מקצוע מיומנים, המכירים למעשה את כל סוגי הקרקע האפשריים ואת כל הצירופים הקיימים בין סוגי הקרקע לבין עצמם.

קידוח ניסיון בקרקע מתבצע באמצעות ציוד מתקדם

המותאם לתנאי השטח מצד אחד, ולמטרות שלשמן בוצע הקידוח מצד שני. באזור שאיננו בנוי, הקידוח עשוי להתבצע באמצעות ציוד כבד ומקדחים אשר ישלימו את המלאכה בזמן הקצר ביותר האפשרי. ואולם לעיתים קורה שהביצוע של קידוחי ניסיון בקרקע הוא מורכב. המורכבות עשויה לנבוע הן מתנאי הקרקע, שמצריכים ביצוע העבודה בעזרת ציוד ספציפי, והן מתנאי השטח. למשל, הימצאות מבנים נוספים בסביבת המקום שבו אמור להתבצע הקידוח. גם במקרה הזה יש להתאים את הציוד ואת שיטת העבודה לצרכים הספציפיים של מי שהזמינו אותה מלכתחילה.

הביצוע של קידוחי ניסיון בקרקע חייב להיות מדויק, מקצועי ומותאם לדרישות שהוכתבו מראש על ידי הגורמים שהזמינו את העבודה. כיון שלכל פרויקט בנייה יש דרישות ספציפיות, כך גם הדרישות באשר לסוג הקידוח ולעומק שלו הן שונות. מאליו מובן שקידוח ניסיון מתבצע בשטח אדמה שהוגדר מראש, בכמה מקומות ולא רק במקום אחד. המטרה היא להימנע ממצב שקידוח יחיד זיהה שכבת קרקע קשה לכאורה, אבל בסיכומו של עניין יתברר שמדובר רק באזור קטן או בסלע שהמקדח חדר אליו במקרה.

מדוע חשוב לבצע קידוחים בקרקע לניסיון לפני תחילת העבודה

לא ניתן להפריז בחשיבותם של קידוחי ניסיון בקרקע לפני התחלת העבודה. קידוחי הניסיון ממפים את סוגי הקרקע לא רק בשכבה העליונה שלה, אלא גם בשכבות שמתחת לפני השטח, בעומקים משתנים, בהתאם לצרכים ולמטרות שנקבעו מראש. למעשה, רק לאחר השלמת הקידוחים, בדיקת הדגימות שהובאו למעבדה בידי אנשי המקצוע והסקת המסקנות הנדרשות, רק אז מתחיל באמת התכנון של המבנה. ככל שהמבנה העתיד להיבנות הוא מאסיבי יותר וגבוה יותר, כך תכנון היסודות הוא חיוני יותר להצלחת המשימה. ככל שהיסודות איכותיים יותר, כך יעמוד המבנה בזעזועים שונים, החל מפגעי מזג האוויר וכלה ברעידות אדמה.

למען הסר ספק, קידוחי ניסיון בקרקע הם רצויים וחיוניים בכל מקרה. אם מדובר בבנייה עתידית של מבנים דומים למבנים הקיימים באזור מסוים, הקידוח נדרש במטרה לוודא שאכן הקרקע מתאימה, ולא חלה טעות כל שהיא בעבר באבחון סוג הקרקע. ובכל מקרה, השינויים באופי הבנייה ובחומרים שבהם נעשה שימוש במהלכה, מצריכים הערכה מחדש של הקרקע אם הבנייה הקיימת התבצעה לפני תקופה ארוכה. אם מדובר בבנייה עתידית של מבנה מאסיבי וגדול יותר מסוג המבנים הבנויים באזור ספציפי, קידוחי הניסיון נדרשים על אחת כמה וכמה והופכים למעשה לחובה. זאת, כיון שיש צורך לוודא שהקרקע באזור המיועד לבנייה מתאימה למבנה העתידי, ואם כן – כיצד יש צורך לתכנן את היסודות של המבנה העתיד לקום ואת החלקים שלו, אשר אמורים להיבנות מתחת לקרקע. הדברים אמורים, כמובן, בחניונים, מחסנים, חדרי מנועים למיניהם ועוד. ככל שהמבנה גדול יותר והחניונים כוללים מפלסים רבים יותר, תכנון היסודות הופך למשמעותי יותר.

קידוחי ניסיון בקרקע והמשמעות שלהם

קידוחי ניסיון בקרקע מאפשרים לתכנן את הביסוס ולעיתים מתבצעים על ידי מכונת מיקרופייל, כפי שכבר נאמר לעיל, תכנון נכון יותר של היסודות. למרבה הצער, מתועדים מקרים רבים, בעולם בכלל ובישראל בפרט, של מבנים שנפגעו כתוצאה משקיעה של השלד שהיא כשלעצמה תוצאה של תכנון לקוי והעדר בדיקה מקדימה של הקרקע לפני התחלת הבנייה. שקיעה כאמור גורמת לבלאי מואץ של המבנה, ובתוך זמן קצר מאד יחסית הוא הופך למבנה מסוכן למגורים. למרבה הצער, יש במדינת ישראל מבנים רבים המצויים בסכנת קריסה, פשוט כיון שלפני התחלת הבנייה לא בוצעו קידוחי ניסיון, שהיו יכולים לסייע בתכנון נכון יותר של יסודות המבנה. קידוחי ניסיון בקרקע אינם אורכים זמן רב, וגם ההערכה של אנשי המקצוע מתקבלת בתוך זמן סביר מאד. גם העלויות של קידוחי ניסיון בקרקע הן בטלות בשישים, לעומת הנזק הצפוי עקב העדר בדיקות, הנדרשות בכל מקרה לפני שמתחילים לתכנן בניין חדש.

קידוחי ניסיון בקרקע מתבצעים אך ורק על ידי אנשי מקצוע מיומנים

האמונים על קידוחים לעומקים משתנים, בהתאם לדרישות ולצרכים של מי שהזמין את עבודת הקידוח ובהתאם לאופי הפרויקט הצפוי להיבנות על הקרקע. ככל שהקידוחים כאמור מקצועיים יותר, כך התוצאות שנאספות הן מהימנות יותר ואפשרות הערכה נכונה יותר של סוג היסודות הנדרש, המבנה שלהם וכלל האמצעים שיש לנקוט על מנת למנוע פגיעה עתידית במסבנה, היא טובה וריאלית יותר. סיכון הפרויקט כולו, רק בגלל הרצון לחסוך בזמן ובעלויות ולהימנע מקידוח ניסיון, הוא מיותר ובלתי הגיוני. למעשה, רק הערכה נכונה של הקרקע תסייע לתכנון נכון של היסודות ולבניית מבנה איכותי ויציב, שישרוד לאורך שנים רבות.

קידוחי ניסיון בקרקע

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:
הקודחים
הקודחים

חברת הקודחים ישראל מתמחה בביצוע קידוחי כלונסאות ובדיקות סוניות, ומספקת מזה יותר מעשור, שירות סופר מקצועי ואחראי לענף הבנייה בישראל. החברה מקפידה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר בענף הבנייה ומבצעת את עבודתה בליווי מהנדס קונסטרוקטור המאשר כל שלב ושלב בתהליך העבודה.

אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות
הובלה
פינוי דירה עם מודעות חברתית – התרומה לקהילה של שי פינוי דירה

 בעולם המודרני, מצופה מעסקים לא רק להשיא רווחים, אלא גם לתרום לקהילה ולחברה כולה. חברות המשלבות מודעות חברתית ואחריות קהילתית בליבת הפעילות שלהן זוכות להערכה רבה מצד הלקוחות, העובדים וכלל הציבור. בתחום פינוי הדירות, שי פינוי דירה מובילה את הדרך עם מחויבות עמוקה לעשיית טוב ולסיוע לאוכלוסיות מוחלשות.

בנייה
שיקולים מרכזיים להוספת בנייה לבניין משותף

לפני יציאה לפרויקט בנייה כלשהו בבניין משותף, חשוב להבין את הדינמיקה של המרחב המשותף. זה כולל לדעת מי הם הדיירים האחרים, מהם הצרכים שלהם וכיצד עשויה הבנייה החדשה להשפיע עליהם. תקשורת עם כל בעלי העניין היא המפתח לפרויקט מוצלח.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!