סוגי יסודות בניין

הקרקע היא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב לה

 הקשר בין היסודות לסוג הבניין  סוגי יסודות בניין

בניית היסוד למבנה, בין אם מדובר במבנה קטן יחסית או במבנה ענק, היא הגורם החשוב ביותר בקביעת היציבות ורמת השרידות של הבניין. יסודות בניין איכותיים, יסייעו לבניין לשרוד תקופה ארוכה ולעמוד בתנאי מזג אוויר משתנים. יעידו על כך בניינים עתיקים ששרדו מאז ימי קדם, בעיקר בזכות היסודות היציבים שלהם. בעת האחרונה, התפתחו מאד השיטות לביסוס מבנים – קרי סוגי יסודות בניין המסייעים ליציבות הבניין. מהם סוגי היסודות הקיימים כיום? מה המשמעות של כל אחד מהסוגים הללו ומתי נעשה בו שימוש? בהמשך המאמר נרחיב את היריעה בנושא החשוב הזה, שהוא אחד מהתחומים החשובים בענף הבנייה.

יסוד בודד

יסודות כלונסאות (נדרשת בדיקה סונית)

יסודות עוברים

יסוד רפסודה

יסודות לבניין – מהם היסודות ומה החשיבות שלהם

היסודות בבניין הם, כאמור, החלק החשוב ביותר בבנייה במובן הזה, שהיציבות של הבניין והעמידות שלו קשורים בהם באופן הדוק. היסודות מצויים מתחת לבניין, מקבעים אותו לאדמה ונושאים על גבם את כל המשקל של המבנה. כיון שהיסודות מוצמדים אך ורק לאדמה יציבה, בניית יסודות טובים מונעת למעשה גם את שקיעת המבנה. למרבה הצער בהיסטוריה ידועים, כולל גם במדינת ישראל, כמה וכמה מקרים של מבנים שעמדו על יסודות רעועים, ושקעו ונהרסו בתוך זמן קצר. סוגי יסודות בניין  שונים מותאמים לגודל הבניין, תוך מתן מענה למשקלם הגדול של המבנים הללו. עם סוגי היסודות הקיימים ניתן למנות יסודות בודדים, יסודות נמשכים, יסודות רפסודה וכלונסאות ביסוס.  היסוד הבודד הוא סוג של פירמידה קטומה קטנה, שעליה מוקמים העמודים שבהמשך יתמכו בבית קטן, סככה או גוף אחר, שהמשקל שלו איננו דורש הצבת סוגי יסודות בניין מאסיביים. יסודות נמשכים מבוססים על אותו רעיון של פירמידה קטומה, אבל הוא ארוך מאד, חלקו העליון הוא צר וחלקו התחתון רחב יסוד כזה נושא את המשקל של כמה עמודים תומכים או, לחילופין, נושא את המשקל של קיר תמך בבית. יסוד רפסודה הוא למעשה שכבת בסיס המונחת במקום שעליו אמור להיבנות המבנה, ונושא על גבו את המשקל הכולל שלו. כלונסאות ביסוס הן כלונסאות התקועות היטב בתוך שכבת האדמה הקשה, המשמשת כגורם המחזיק את הבניין, ועל גבי הכלונסאות בנוי הבסיס של המבנה.

סוגי יסודות בניין והמשמעות שלהם

סוגי יסודות בניין שונים נועדו למטרות שונות ולסוגים שונים של מבנים. יסוד בודד נועד לבניית מבנה או בית קטן, או כזה שהמשקל שלו איננו כזה המחייב בניית יסודות מאסיביים יותר. שאר סוגי היסודות נועדו לשאת משקלים גדולים, כאשר יסוד הרפסודה ויסוד הכלונסאות נועדו לשאת בניינים במשקלים גדולים מאד, תוך הימנעות מפגיעה בבניין ומשקיעה שלו. התאמת סוג היסוד לבניין ובנייה נכונה ומקצועית שלו, הם המאפשרים לבניין לעמוד על תילו ולשרוד לאורך זמן. בניית היסודות צריכה להתבצע אך ורק על ידי בעלי מקצוע מיומנים, הרשומים אצל רשם הקבלנים של משרד הבינוי והשיכון. על פי חוק, לא ניתן לבצע בניית יסודות לבניין בלי אישור ורישום כחוק.

סוגי יסודות בניין

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:
הקודחים
הקודחים

חברת הקודחים ישראל מתמחה בביצוע קידוחי כלונסאות ובדיקות סוניות, ומספקת מזה יותר מעשור, שירות סופר מקצועי ואחראי לענף הבנייה בישראל. החברה מקפידה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר בענף הבנייה ומבצעת את עבודתה בליווי מהנדס קונסטרוקטור המאשר כל שלב ושלב בתהליך העבודה.

אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות
PERGULA
קידוח ותיקוני פרגולות

כשמדובר בשמירה על המרחב החיצוני שלך, אחד התחומים המרכזיים שדורשים לעיתים קרובות תשומת לב הוא הפרגולה שלך. עם הזמן פרגולות עלולות להינזק או להישחק, וחשוב לדעת כיצד לתקן אותן נכון. במדריך מקיף זה נעמיק באמנות הקידוח ותיקוני פרגולות, ונספק לך את כל המידע הדרוש לך כדי לשלוט במיומנות זו.

METAL
בניית יסודות חזקים וארונות חשמל יעילים

בכל הנוגע לפרויקטי בנייה והתקנות חשמל, אחד ההיבטים המכריעים ביותר הוא בניית יסודות חזקים וארונות חשמל יעילים. בין אם אתם בונים בניין מגורים או מסחרי בישראל, הבטחת בסיס איתן וארונות חשמל מסודרים כהלכה חיונית לבטיחות ולפונקציונליות. במדריך מקיף זה, נחקור את השיקולים העיקריים ואת השיטות המומלצות לבניית יסודות חזקים וארונות חשמל יעילים.

WINDOW
אמנות הקידוח והשיפוץ עצות מומחים להתקנת חלונות אלומיניום

בכל הנוגע להתקנת חלונות אלומיניום, קידוח ושיפוץ הם שלבים מכריעים הדורשים תשומת לב ודיוק. בין אם אתה חובב עשה זאת בעצמך או קבלן מקצועי, שליטה בטכניקות אלו חיונית כדי להבטיח התקנה מוצלחת. במאמר זה, נספק לך עצות והכוונה של מומחים שיעזרו לך לנווט את התהליך בצורה חלקה ויעילה.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!