תכנון כלונסאות: כל מה שצריך לדעת

הקרקע היא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב לה

 

מקימים פרויקט חדש? מסתבר שהגשמת החלום שלכם מתחילה בתכנון היסודות של הבניין. במאמר הבא נסביר מה זה כלונסאות, איך מתכננים ויוצקים אותן וגם, איך בחורים קונסטרוקטור אמין ומנוסה? כל התשובות.

מה זה כלונסאות?

במסגרת פרויקט בנייה וכשמעוניינים להקים מבנה חדש, יש לתת את הדגש על הקיבוע שלו לקרקע. תפקידן של הכלונסאות הוא לקבע את המבנה לקרקע ולתמוך בעומס שהוא עומד ליצור עליה. בתוך כך, ניתן לומר שהכלונסאות מהוות את היסודות של הבניין החדש.

לכל מבנה יש את סוג הכלונסאות המתאימות לו וכמובן לתנאי הקרקע באתר הספציפי. לא משנה באיזה סוג מדובר, התפקיד שלהן הוא אותו תפקיד, ליצור שטח פנים גבוה על מנת לקבע אליו את המבנה כדי שלא יזוז.

איך מתכננים את הכלונסאות?

על מנת ליצור את הכלונסאות יש לבצע קידוח בקרקע במקומות שאותם סימן המודד על פי תכנית הקונסטרוקציה. על מנת לקדוח את הכלונסאות, מביאים לשטח משאית ייעודית או מחפון מיוחד שמצויד במכונת קידוח.

כעת יש להזמין לאתר יועץ קרקע שתפקידו לבדוק את הקרקע לקראת הקידוח. לאחר אישור היועץ, ניתן לקדוח את הכלונסאות בצורה אנכית.

לאחר מכן יש לוודא שעומק הקידוח תואם לדרישה הטכנית ורק לאחר מכן להשחיל את הכלוב. את הכלוב יש להשחיל בצורה אנכית מבלי לפגוע בדפנות של הבור.

כך יוצקים את הכלונסאות

בשלב הזה יש להזמין את סוג הבטון המתאים לבניין המדובר, עליו החליט הקונסטרוקטור. ביום יציקת הבטון, יש לזמן גם מעבדת בטון, על מנת שזו תיקח דגימה לבדיקת מעבדה שתקבע מה החוזק שלו.

את הכלונסאות מחדירים לקידוחים שבוצעו בשלב הקודם ויוצקים אותן באמצעות הבטון שהגיע לאתר עם מערבל הבטון. את הבטון הזה יש ליצוק באמצעות משאבה ולא ישירות מהמערבל.

את הכלונסאות יש ליצוק ברצף וללא הפסקות, על מנת לשמור על חוזק ועמידות קבועים. כמובן שיש ליצוק את כל בורות הקידוח ולא להשאיר באתר בורות פתוחים שלא יצקו בהם בטון.

כך תבחרו קונסטרוקטור מתאים

תפקידו של הקונסטרוקטור בכל הקשור ליציקת כלונסאות הוא מכריע. הוא הדמות שתקבע את עומק הכלונסאות, את הקוטר שלהן ואת סוג הברזל שבהן. בנוסף, הוא זה שיקבע את סוג הבטון שמתאים לבנה שמקימים.

באופן כללי, הקונסטרוקטור הוא הדמות שתפקידה לתת את חותמת האחריות על בטיחות המבנה שהקמתם, כלומר אישור קונסטרוקטור. באחריותו שהמבנה יהיה יציב, בטוח למגורים ושלא ייווצרו ליקוי בנייה בעתיד שיסכנו את הדיירים שבו.

לכן, חשוב לבחור קונסטרוקטור מנוסה שעובד לפחות 3 שנים בתחום ושכמובן עשה עבודות כמו העבודה שאתם הולכים לבצע.

בנוסף, ודאו שהוא מחזיק ברישיון קונסטרוקטור, מה שאומר שהוא עבר את כל ההכשרות המתאימות. דרשו לראות את הרישיון הזה בעיניים וודאו שהוא בתוקף.

כמובן שחברה אמינה ומקצועית, כמו סטטיקה הנדסה, תדאג לבצע עבורכם את כל הבדיקות הנדרשות בחוק ולספק לכם קונסטרוקטור אמין ומקצועי.

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:
הקודחים
הקודחים

חברת הקודחים ישראל מתמחה בביצוע קידוחי כלונסאות ובדיקות סוניות, ומספקת מזה יותר מעשור, שירות סופר מקצועי ואחראי לענף הבנייה בישראל. החברה מקפידה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר בענף הבנייה ומבצעת את עבודתה בליווי מהנדס קונסטרוקטור המאשר כל שלב ושלב בתהליך העבודה.

אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות
הובלה
פינוי דירה עם מודעות חברתית – התרומה לקהילה של שי פינוי דירה

 בעולם המודרני, מצופה מעסקים לא רק להשיא רווחים, אלא גם לתרום לקהילה ולחברה כולה. חברות המשלבות מודעות חברתית ואחריות קהילתית בליבת הפעילות שלהן זוכות להערכה רבה מצד הלקוחות, העובדים וכלל הציבור. בתחום פינוי הדירות, שי פינוי דירה מובילה את הדרך עם מחויבות עמוקה לעשיית טוב ולסיוע לאוכלוסיות מוחלשות.

בנייה
שיקולים מרכזיים להוספת בנייה לבניין משותף

לפני יציאה לפרויקט בנייה כלשהו בבניין משותף, חשוב להבין את הדינמיקה של המרחב המשותף. זה כולל לדעת מי הם הדיירים האחרים, מהם הצרכים שלהם וכיצד עשויה הבנייה החדשה להשפיע עליהם. תקשורת עם כל בעלי העניין היא המפתח לפרויקט מוצלח.

PERGULA
קידוח ותיקוני פרגולות

כשמדובר בשמירה על המרחב החיצוני שלך, אחד התחומים המרכזיים שדורשים לעיתים קרובות תשומת לב הוא הפרגולה שלך. עם הזמן פרגולות עלולות להינזק או להישחק, וחשוב לדעת כיצד לתקן אותן נכון. במדריך מקיף זה נעמיק באמנות הקידוח ותיקוני פרגולות, ונספק לך את כל המידע הדרוש לך כדי לשלוט במיומנות זו.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!