יסודות המבנה בפרויקטים של תמ"א 38

הקרקע היא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב לה

המדינה החלה לפני כמה שנים לעודד ביצוע פרויקטים של תמ"א 38 ברחבי הערים. מדובר בבניינים וותיקים אשר הוקמו בסמוך לקום המדינה. בשנים הללו לא היה תקן ישראלי לכל עבודות הבנייה ולשימוש בחומרי בנייה ספציפיים ולכן קיים חשש שחלק מהמבנים הללו לא יחזיקו מעמד במקרה של רעידת אדמה. ההערכה היא שהמבנים הללו יקרסו ולכן קיימת סכנה לדיירים הגרים במבנים הללו. התוכנית שנקבעה בתחילת הדרך היא שקונסטרוקטור יבדוק את יסודות המבנה ובהתאם לטיבם של היסודות יוחלט אם יש צורך בחיזוקים של היסודות הללו או גם בהוספת יסודות חדשים.

הרעיון שעומד מאחורי מיזם זה הוא שחברות קבלניות או יזמים יבצעו מהלך זה הכולל את הטיפול ביסודות על פי קביעת המהנדס ובתמורה לכך הם יקבלו אישור לבנות כמה קומות נוספות מעל מבנה זה. את הדירות שימוקמו במרחב זה הם ימכרו במכירה חופשית. כדי לקדם הליך זה יגיע לשטח צוות מקצועי אשר יבדוק את היסודות ואת העמודים בכל ההיקף של המבנה. החברה הקבלנית תבצע הליך של  השכרת פיגום נייד והמהנדסים יעלו על המשטח ויבדקו באופן יסודי ביותר את המצב של היסודות ושל העמודים הגבוהים כדי לדעת אם קיימת שקיעה שלהם, לאור תזוזות הקרקע לאורך השנים.

טיפול מאסיבי ביסודות המבנה

בהתאם לקביעה של המומחים, מבצעים חיזוק של היסודות הקיימים על ידי יציקה של בטון בדרגת השקיעה שנקבעה, סביב היסודות הקיימים. במקרים רבים בנוסף לכך מבצעים גם קידוחי כלונסאות וזאת כדי להוסיף את יסודות המבנה שהם חדשים. גם כאן מבצעים את היציקה על פי מה שרשום בכתב הכמויות. בתום היציקה תבוצע בדיקה של הבטון על ידי מכון בדיקה חיצוני וזאת כדי לוודא שהתבצעה הרמה הנכונה של היציקה. כאשר היציקה תואמת את הקביעה ההנדסית, אפשר להיות רגועים שהמבנה יחזיק מעמד בעת רעידת אדמה וכך יוצרים מעטפת הגנה לכל הדיירים.

אפשרויות חדשות בתמ"א 38

בתהליך ייחודי זה קובעים מראש בתהליך התכנון את פעולות הבנייה שיתבצעו במבנה זה. יסודות המבנה החדשים והמחודשים במקרים הללו נועדו גם למשקל של מעלית. ברוב המבנים הישנים שהיו בני 4-3 קומות לא הייתה מעלית. אך לאור העובדה שמתווספות כעת כמה קומות, מחויבים על פי התקן הישראלי להתקין מעלית פנימית אם יש מקום, או לחלופין מעלית חיצונית.

הרחבה של הדירות

שיפור יסודות המבנה בפרויקט תמ"א 38 זו גם הזדמנות מצוינת עבור בעלי הנכסים להגדיל את דירתם. זוהי תוספת למיזם אשר משולמת על ידי כל אחד מבעלי הדירות ואם מבחינה תכנונית והנדסית הדבר אפשרי, מוסיפים ממ"ד שהוא חדר מהותי וחשוב ביותר במציאות הישראלית. כך הדיירים נהנים הן מהגנה והן מחדר נוסף לצרכיהם. בנוסף לכך בפרויקטים רבים מסוג זה מוסיפים גם מרפסת לרווחתם של בעלי הנכסים ודבר זה משדרג באופן מהותי את אורח החיים שלהם.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:
הקודחים
הקודחים

חברת הקודחים ישראל מתמחה בביצוע קידוחי כלונסאות ובדיקות סוניות, ומספקת מזה יותר מעשור, שירות סופר מקצועי ואחראי לענף הבנייה בישראל. החברה מקפידה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר בענף הבנייה ומבצעת את עבודתה בליווי מהנדס קונסטרוקטור המאשר כל שלב ושלב בתהליך העבודה.

אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות
הובלה
פינוי דירה עם מודעות חברתית – התרומה לקהילה של שי פינוי דירה

 בעולם המודרני, מצופה מעסקים לא רק להשיא רווחים, אלא גם לתרום לקהילה ולחברה כולה. חברות המשלבות מודעות חברתית ואחריות קהילתית בליבת הפעילות שלהן זוכות להערכה רבה מצד הלקוחות, העובדים וכלל הציבור. בתחום פינוי הדירות, שי פינוי דירה מובילה את הדרך עם מחויבות עמוקה לעשיית טוב ולסיוע לאוכלוסיות מוחלשות.

בנייה
שיקולים מרכזיים להוספת בנייה לבניין משותף

לפני יציאה לפרויקט בנייה כלשהו בבניין משותף, חשוב להבין את הדינמיקה של המרחב המשותף. זה כולל לדעת מי הם הדיירים האחרים, מהם הצרכים שלהם וכיצד עשויה הבנייה החדשה להשפיע עליהם. תקשורת עם כל בעלי העניין היא המפתח לפרויקט מוצלח.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!