מתי יש לבצע דגימות קרקע וכיצד

הקרקע היא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב לה

הקרקע עליה אנו חיים יכולה להשפיע על בריאותנו. היא יכולה להכיל חומרים מזהמים וגז ולהפוך את חיי הדיירים למאתגרים מאד מבחינה בריאותית. דגימות קרקע נלקחות מתוך האדמה במקומות העומדים לפני בניה. הן מאפשרות לאשר או לאשש חשד לזיהום או סכנה אחרת ובהתאם להן תתקבל ההחלטה האם ניתן לבנות במקום.

דגימות אלה נקראות גם סקר קרקע. התהליך מקצועי ובמהלכו נחדור אל תוך האדמה וניקח ממנה דגימה. את הבדיקות של אותה קרקע תבצע מעבדה מקצועית אשר מוסמכת לעסוק בתחום זה. התוצאות הן משמעותיות למגורים במקום ויכולות להשפיע על הפרויקט כולו.

מדוע מתבצעות הדגימות?

הדגימה נלקחת כדי לזהות האם ישנו מפגע שעלול להשפיע על המחייה במקום. במידה וימצא כי ישנו זיהום בקרקע, הקביעה יכולה להיות שאי אפשר לבנות עליה. בדגימות יבחנו לא רק קיומם של מזהמים אלא גם מידת הזיהום. לאחר מכן תתבצע השוואה לערכי הסף אשר הוגדרו כמותרים למגורים ובמידה וכמות הזיהום גבוהה מן המותר אי אפשר יהיה לבנות במקום.

המטרה של הדגימות היא למנוע חיים בסביבה מסוכנת מבחינה בריאותית. במהלך פרויקט הבניה יקדחו את היסודות אל תוך האדמה. כתוצאה מכך הזיהום יכול לצאת החוצה, אל האוויר ואם יבנה במקום מבנה, אז גם לתוכו. בני הבית והאנשים שיגורו בסביבה עלולים לסבול ממחלות שונות כתוצאה מאותו זיהום.

מתי יש לקחת דגימות קרקע?

אין צורך לקחת דגימה של הקרקע לפני כל תהליך בניה. רק במידה ועולה החשד שהקרקע יכולה להיות מזוהמת נקבל דרישה לבדוק אותה. הדרישה תבוא בעקבות סקרים קודמים שנעשו במקום ואיסוף נתונים שקבע שיכול להיות שישנו זיהום במקום.

העובדה שקיבלנו בקשה לבחון את הקרקע אינה מצביעה על כך שישנו זיהום (אחרת לא היה צורך לבצע את הבדיקה). הבקשה מתבססת על פעולות קודמות שנעשו במקום ולא על עבודות קידוח ובדיקות מעבדה. לכן פעמים רבות נמצא כי השטח תקין ופרויקט הבניה יאושר.

תהליך הדיגום

תהליך הדיגום מתבצע בצורה מקצועית ובאופן שתואם את דרישות המשרד להגנת הסביבה. בתחילה יש להכין תוכנית עבודה. יש לדגום את הקרקע במקומות שונים ולעתים נצטרך לקדוח במעל ל-30 מקומות שונים כדי לעמוד בסטנדרטים. בתוכנית יש לקבוע גם לאיזה עומק ייכנס המקדח, כיצד נקדח, כיצד ננתח את הנתונים ולפרט את לוחות הזמנים של הפרויקט.

את התוכנית יש להגיש למשרד להגנת הסביבה ולאחר שהוא יאשר אותה נוכל לצאת לדרך. בפועל, נצטרך לקחת דגימה בדיוק על פי התוכניות ולאחר שנקבל את תוצאות המעבדה יהיה עלינו להכין דו"ח ולהגישו שוב למשרד להגנת הסביבה. את הגשת הדו"ח נצטרך לעשות לאחר לא יותר מ-30 יום מיום קבלת תוצאות המעבדה.

מי יכול לקחת דגימת קרקע

על הדוגם להיות יועץ קרקעות ודוגם מוסמך. אלו אשר מעוניינים לבצע את התהליך ללא יועץ מטעמם, יוכלו לפנות לחברה חיצונית מקצועית ולהשתמש בשירותיה לצורך ביצוע התהליך. חשוב מאד שאיש המקצוע שהגיש את התוכניות הראשוניות יהיה נוכח בשטח בעת לקיחת הדגימות. הוא יפקח על העבודה ויוודא כי הוא מקבל את הדגימות הנחוצות לו כפי שתכנן.

בבחירת החברה או בעל המקצוע יש לוודא כי הוא לוקח אחריות על התהליך. על היועץ לעמוד בדרישות המשרד להגנת הסביבה, להיות מוסמך לעסוק בתחום עליו ללוות את הפרויקט. כלומר, עליו להיות זמין לשאלות ולכל פניה עד לאחר קבלת המסקנות (בדו"ח כתוב) מהמשרד להגנת הסביבה. חברת הקודחים מביאה איתה ניסיון בתחום, יועץ קרקע ומלווה גם פרויקטים מסוג זה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

אז מה היה לנו בכתבה:
הקודחים
הקודחים

חברת הקודחים ישראל מתמחה בביצוע קידוחי כלונסאות ובדיקות סוניות, ומספקת מזה יותר מעשור, שירות סופר מקצועי ואחראי לענף הבנייה בישראל. החברה מקפידה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר בענף הבנייה ומבצעת את עבודתה בליווי מהנדס קונסטרוקטור המאשר כל שלב ושלב בתהליך העבודה.

אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות
הובלה
פינוי דירה עם מודעות חברתית – התרומה לקהילה של שי פינוי דירה

 בעולם המודרני, מצופה מעסקים לא רק להשיא רווחים, אלא גם לתרום לקהילה ולחברה כולה. חברות המשלבות מודעות חברתית ואחריות קהילתית בליבת הפעילות שלהן זוכות להערכה רבה מצד הלקוחות, העובדים וכלל הציבור. בתחום פינוי הדירות, שי פינוי דירה מובילה את הדרך עם מחויבות עמוקה לעשיית טוב ולסיוע לאוכלוסיות מוחלשות.

בנייה
שיקולים מרכזיים להוספת בנייה לבניין משותף

לפני יציאה לפרויקט בנייה כלשהו בבניין משותף, חשוב להבין את הדינמיקה של המרחב המשותף. זה כולל לדעת מי הם הדיירים האחרים, מהם הצרכים שלהם וכיצד עשויה הבנייה החדשה להשפיע עליהם. תקשורת עם כל בעלי העניין היא המפתח לפרויקט מוצלח.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!